Modérateurs: Stew, blacksrookie, senior, Puff92
speedturbo33 a écrit:Pour ma culture il vaut combien le kit?
Sont quand même forts les allemands, ils avaient prévus une petite plaque à percer au cas où il faille alimenter en huile de l’autre côté. Qui a trouvé cette « astuce »? C’était prévu à l’origine mais abandonné entre temps ou c’est juste le hasard?
Je penche pour la première réponse.
speedturbo33 a écrit:Merci encore pour la partage, vraiment très intéressant.
Fredo72 a écrit:
Ça m’a donné envie de retourner voir les annonces de cayman S
Recommended replacement intervals for IMS Retrofit and IMS Solution products:
Single Row Classic IMS Retrofit™ (discontinued, replaced by Single Row Pro) – 4 years or 50k miles
Dual Row IMS Retrofit™ – 6 years or 75k miles
Single Row Pro IMS Retrofit™ – 6 years or 75k miles
MY06-08 IMS Retrofit™ – 6 years or 75k miles
speedturbo33 a écrit:T’es une vrai mine d’info
« Prevent costly engine failure by eliminating the problematic ball-bearing by backdating your IMS with a pressure fed oil lubricated plain bearing, just like in an aircooled Porsche. This patented design is the last IMS bearing you will ever need. »
Donc si je comprend bien, c’était lubrifié sur les anciens moteurs à air, d’où la présence du conduit de lubrification.
Il n’y aurait pas de complot, juste un excès d’optimisme sur la résistance du roulement.
An intermediate shaft has been used ever since Porsche developed the aircooled 911 engine, starting in 1965 with the 2.0.
The purpose of the intermediate shaft is to drive the camshafts indirectly off the crankshaft. By using an intermediate shaft, the speed of the chains are reduced, which is better for chain life. This basic design was used throughout the entire lifespan of the aircooled six-cylinder Mezger engine used through 1998. The inclusion of an intermediate shaft which drives the camshafts indirectly off the crankshaft has been a mainstay of the horizontally-opposed flat 6 engine utilized by Porsche.
The same design has been retained with the water-cooled Turbo, GT2, and GT3 models as their engines are based off the same 964 engine case with the same internals as the earlier aircooled engines. This intermediate shaft features plain bearings that are pressure fed engine oil for lubrication and never fail. If these bearings wear out, and engine may develop a slight knocking noise due to increased running clearance, but this condition will never result in a catastrophic engine failure.
JCVD a écrit:Tu estimes que ta solution va durer la vie du moteur ? Je pensais naïvement que c'était le cas pour toutes les solutions, mais ça n'a pas l'air d'être forcément le cas pour certaines :
https://imsretrofit.com/Recommended replacement intervals for IMS Retrofit and IMS Solution products:
Single Row Classic IMS Retrofit™ (discontinued, replaced by Single Row Pro) – 4 years or 50k miles
Dual Row IMS Retrofit™ – 6 years or 75k miles
Single Row Pro IMS Retrofit™ – 6 years or 75k miles
MY06-08 IMS Retrofit™ – 6 years or 75k miles
Et je ne connaissais pas cette solution qui est annoncée comme définitive :
http://theimssolution.com/
Au passage, les estimations de taux de casse suite à la Class Action aux USA :
OR_07 a écrit:
bon, dimanche prochain si soleil (et si confinement qu'a partir de dimanche soir) , rodage à Neauphle ?
blacksrookie a écrit:Prévoyez la thermos de café
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