Modérateurs: Stew, senior, Puff92, Casimir, Zing
Kanary a écrit:Essayer moins bien manquerait de peps
Senior a écrit:
L'avantage, non-négligeable, des Lotus est leur très faible décote par rapport à celle des Porsche.
Bien sûr, cette remarque est honteusement mercantile.... diront certains
However, there are a few common misconceptions about RACE that need to be cleared up.
1. The system learns the grip level, not the track. It is not linked to GPS sensors or anything like that and does not require a complete lap in order to ‘learn’ the grip available on the track (unlike the driver!).
2. Race mode does make use of the brakes, particularly at the rear. Without an LSD, the inside rear brake disc is used to contain wheelspin as well as help the car turn in. This allows RACE mode to optimize traction when entering a corner as well.
3. A significant power increase over the standard 345bhp (or rather the 295lbs/ft of torque) will confuse the system. A tuned car could throw a lot more torque to the rear tyres which will actually make system intervene earlier. The VDC will think that you’re being very clumsy with your right foot and cut the torque back further than it does with a standard car.
4. RACE mode is not optimised for road use. Lotus obviously cannot recommend a system that learns through oversteer over the other two road-optimized modes. This is why the ‘ESP-off’ warning light comes on when you select RACE mode.
5. You can’t just plant your foot flat down before the apex. Without ‘Understeer Recognition’ the car will plough straight on. I tried precisely that at 4.58 in the first video and you can see the result. But once you’ve got the nose into the apex you can then floor the throttle with reckless abandon and it will fire you out of the turn.
6. RACE does still have an ESP safety-net but the limits are set high to allow the TC system to work. The car will oversteer initially but will quickly learn to minimize it.
Seb57 a écrit:Senior a écrit:
L'avantage, non-négligeable, des Lotus est leur très faible décote par rapport à celle des Porsche.
Bien sûr, cette remarque est honteusement mercantile.... diront certains
Les Lotus décotent moins mais y a quand même aussi le fait qu'elles ne roulent pas. Et je suis curieux de voir comment une Exige à 130K va pouvoir tenir la cote
Kanary a écrit:Intéressantes les infos au sujet du controle de traction.
Je suis surpris qu'en mode Race, ce soit encore si castrateur. Full throttle en courbe serrée, ca regule fortement visiblement puisque ca reste sur la traj a vitesse régulée.
Je n'ai pas du tout ressenti ce genre de comportement en roulant avec les 2 Exige. 0 pertes avec celle qui a un LSD et juste parfois des petits sautillements avec la seconde. Mais sans jamais ressentir de regulation notable. Sil etait actif, le systeme est ultra efficace sur route.
OR_07 a écrit:les louves c'est d'origine sur les 380 cup ?
OR_07 a écrit:les louves c'est d'origine sur les 380 cup ?
lucky71j a écrit::-o La différence d'insonorisation entre l'Exige et l'Evora.
L'Exige
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