Modérateurs: Stew, Casimir, Thunder
The SC RS came about after David Richards, the man behind the Rothmans Porsche sponsorship deal, went to Weissach to talk about his real passion, rallying. Richards had co-driven Ari Vatanen to the 1981 World Rally Championship and was intent on setting up his own rally team.
With Porsche developing the 959 four-wheel drive car for Group B, an alliance with Stuttgart was a logical plan but the 959 project was suffering from delays, leading Porsche to suggest an interim programme with the new SC RS.
For the 1984 season, Weissach built 20 examples to satisfy the FIA’s competition homologation proces, passing five cars onto Richard’s fledgling Prodrive outfit to be run as part of the works-assisted Rothmans Porsche Rally Team.
senior a écrit:Sur ce lien, on découvre que la 911 SC RS est la plus rare des 911 produites, 20 exemplaires seulement
http://www.total911.com/the-ten-rarest- ... -all-time/
Casimir a écrit:
Elle a une classe et des proportions parfaites : mieux proportionnée qu’une 930 turbo et suffisamment agressive.:
Casimir a écrit:La source parait effectivement très sérieuse... J'ai recroisé avec les infos d'un Flat6 qui donne exactement les mêmes chiffres pour ces 911 RS :
109 exemplaires de 3.0L RS
20 exemplaires de 911 SC RS
On peut donc croire qu'il n'y a bien que 1100 997RS ph1
Mais dans les raretés globales de 911 toutes générations, il manque d'autres modèles :
49 exemplaires de 2.8L RSR
329 exemplaires de 959
193 exemplaires de 993 GT2
100 exemplaires de 996 GT2 ph2
23 exemplaires de 911 GT1
Casimir a écrit:... Mais dans les raretés globales de 911 toutes générations, il manque d'autres modèles :
49 exemplaires de 2.8L RSR
329 exemplaires de 959
193 exemplaires de 993 GT2
100 exemplaires de 996 GT2 ph2
23 exemplaires de 911 GT1
SlimFast a écrit:On associe peu Porsche aux catégories de monoplaces...
Utilisateurs parcourant ce forum: Aucun utilisateur enregistré et 13 invités