Porsche 718 Boxster et Cayman

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RS4ever
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Re: Porsche 718 Boxster et Cayman

Message par RS4ever »

Oh purée cette Gentiane :bave:
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gregus
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Re: Porsche 718 Boxster et Cayman

Message par gregus »

cette nuit j'ai maté 3h de vidéos du ring ce weekend

les 718gt4 n',avancent pas du tout, une cata et le son par rapport aux 981 ...

armada de gt3 et RS, idem 50000000000000 M2 préparées

celle la pas mal et de pas longtemps

Si t'es perdu dans la forêt et que tu restes immobile pendant deux ans, il va pousser de la mousse sur un côté de tes jambes. C'est le Nord.
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Re: Porsche 718 Boxster et Cayman

Message par OR_07 »

on coche quoi comme case dans l'attestation de sortie pour aller au nurb ? :D
"les routes d'Ardèche, y'a que ça de vrai..." A.Senna
"Je vais vite, je m’entraîne a pas perdre une seconde..." Lorie
"Ne prenez pas la vie au sérieux, de toute façon vous n'en sortirez pas vivant" Fontenelle
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Re: Porsche 718 Boxster et Cayman

Message par RS4ever »

OR_07 a écrit :on coche quoi comme case dans l'attestation de sortie pour aller au nurb ? :D
Produit de première nécessité !
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Re: Porsche 718 Boxster et Cayman

Message par Puff92 »

Tu dis que tu as besoin de te vider les Nurb'
LE GRAVILLON C'EST LA VIE ! (j'ai quand même failli me mettre au tas)
http://www.myspeedster.ch/forum/viewtop ... 57&start=0
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Re: Porsche 718 Boxster et Cayman

Message par gregus »

Les flics étaient sur place et expulsé + amendes tous les fr uk lu and co.

Seuls les habitués hors allemands qui laissent leurs guez chez schimer and co on ou passer au travers
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Re: Porsche 718 Boxster et Cayman

Message par gregus »

Le châssis semble vraiment bon :clap:

Si t'es perdu dans la forêt et que tu restes immobile pendant deux ans, il va pousser de la mousse sur un côté de tes jambes. C'est le Nord.
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Re: Porsche 718 Boxster et Cayman

Message par gregus »

Rl c'est quand même le Seloc pour Porsche

je ne savais pas qu'il existait deux pdk (std et pdk-s pour les gt3) et encore moins avec autant de différences
Lots of differences that are readily apparent to any driver. Search for PDK-S and there is a ton of info and feedback on this forum. This should get you started....

Compared with the Porsche Doppelkupplung (PDK) used on the current Porsche models,
the main development objectives for the PDK transmission on the new 911 GT3
were as follows:
• Improving performance
• Reducing complexity
• Motor sports-oriented operating strategy
• More intensive interaction between vehicle and driver
• Enhancing emotionality

These objectives were achieved by a complete overhaul of the gearshift functions
and strategies as well as the transmission ratios and controls.

Technical data
Transmission weight (wet, ready for installation) . . . . . . . . . . . .260 lbs. (117.5 kg)
Transmission weight (dry) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .243 lbs. (110.2 kg)
1st gear . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .i = 3.750
2nd gear . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .i = 2.381
3rd gear . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .i = 1.720
4th gear . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .i = 1.344
5th gear . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .i = 1.114
6th gear . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .i = 0.957
7th gear . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .i = 0.844
Reverse gear . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .i = 3.417
Final-drive ratio . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .i = 3.973
Basic transmission
The Porsche Doppelkupplung (PDK) was modified significantly based on the current
911 Carrera models in order to adapt it to the performance-oriented objectives of the
new 911 GT3. These modifications include, shorter transmission ratios, shift paddles
with a shorter shift throw and a more precise one-touch function, an improved sporty
shift feeling with performance-oriented shift programs and significantly shorter shift
and response times. In addition, the shifting direction for manual gear changes on the
selector lever in the center console has been adapted to suit the requirements for
professional motor sports. As a result, upshifts “+” take place backwards and downshifts
“–” take place forwards on the new 911 GT3.
The basic functional and mechanical features of the Porsche Doppelkupplung (PDK)
are the same as the tried-and-tested Porsche Doppelkupplung (PDK) used in the current
911 generation (991). Improvements on the new 911 GT3 include the oil supply
and lubrication of the individual gear wheel sets (especially 5th and 7th gear) to
ensure a reliable oil supply even when driving on race circuits while taking into
account the much higher lateral acceleration potential of the new 911 GT3. The use
of lighter gear wheels and gear wheel sets has also resulted in a weight saving of
approximately 4 lbs. ( 1.8 kg).
The final-drive ratio and the complete gear wheel set with all gear ratios from 1st to
7th gear are new for the 911 GT3. To improve driving performance, the new 911
GT3 therefore has gear ratios that are much shorter than on the 911 Carrera models.
These can be up to 9% shorter than on the 911 Carrera S, depending on the gear.
In addition, 7th gear is very much a driving gear for reaching top speed and not an
additional gear (overdrive) for reducing engine speeds while driving with a high-comfort
driving style as on the 911 Carrera models. Together with the 15% shorter finaldrive
ratio, the new 911 GT3 also has much shorter total gear ratios.

The selector lever gate was also adapted for the new 911 GT3. To visually differentiate
the particularly sporty character of the Porsche Doppelkupplung (PDK), the selector
lever gate has a central double stripe in black. The trim surround of the selector
lever gate was also adapted. In addition to being more purist with no additional selector-
lever positions (P, R, N and D), the selector lever gate features a “GT3” logo and
on the left-hand side, the designations “+” and “–” in Red for manual gear selection.
The display of the selector-lever positions P, R, N and D on the selector-lever release
button and in the tachometer is unchanged.
The shifting direction for manual gear changes on the selector lever is completely
new. Unlike all shifting directions for Tiptronic and PDK transmissions used by
Porsche, the shifting direction used on the new 911 GT3 is based on professional
motor sports. As a result, upshifts “+” take place backwards and downshifts “–” take
place forwards. This shifting direction is used because of the ergonomic and physical
conditions involved in a gear change.
If the driver shifts down in gears while driving on the race circuit and braking sharply
coming into a bend, forward downshifting supports ergonomic gear changes in accordance
with the law relating to the mass moment of inertia. The same applies when
accelerating out of a bend. In this case, the mass moment of inertia supports backward
upshifting.
The PDK functions, including gear indicator, are displayed in the tachometer on the
instrument cluster as on the 911 Carrera models. The actuation direction of the manual
shift display “+” and “–” was modified due to the change in shifting direction specific
to the GT3. The omission of the SPORT and SPORT PLUS function used on the
911 Carrera models and enhancement of the display strategy means that no PDK
functions are displayed in the SportDesign steering wheel on the new 911 GT3.

In addition to the short gear ratios and the short actuation travel of the shift paddles,
Porsche Doppelkupplung (PDK) is characterized above all by its unique gearshift
strategies and its short response and shifting times (including “lightning shifts”).
These characteristics ensure a performance-oriented gearshift behavior with particularly
sporty gear changes. The most important driving functions of the Porsche Doppelkupplung
(PDK) are based on the strategies of the current 911 Carrera models.
For differentiation and in order to adapt to the particularly sporty character of the
new 911 GT3, new functions have been introduced and modified functions and specific
fine-tuning measures implemented.
The following main development objectives were taken into account here:
• Increasing performance
• Reducing complexity
• Improving interaction between driver and vehicle
• Enhancing emotionality
Increased performance is achieved with the following features:
• Lightning shifts with very short response and shifting times
• Performance-oriented adaptation of gear preselection
Reduced complexity is achieved with the following features:
• No special functions, such as Coasting, Auto Start Stop, ECO upshifts
• Two driving modes: SPORT (basic setting) and “PDK SPORT”
• Special functions, such as Launch Control, are available irrespective of driving
mode
• No kickdown
Increased interaction between driver and vehicle is achieved with the following features:
• Selector-lever position “M” as an uncompromisingly manual shift function
• “M” with no automatic shift functions
• “M” with maximum acceptance of gearshift commands even during extreme engine
speed-oriented driving
• “Paddle Neutral” with additional function based on a conventional clutch pedal
Enhanced emotionality is achieved with the following features:
• Adaptation of the basic gearshift strategy to performance-oriented driving dynamics
without additional actuation of driving mode buttons
• Adaptation of the one-touch direction on the selector lever to motor sports
• Possibility of driving off with increased wheel slip with “Paddle Neutral”
• Possibility of influencing driving dynamics individually with “Paddle Neutral”
• No crawling without pressing the accelerator pedal
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Re: Porsche 718 Boxster et Cayman

Message par RS4ever »

A partir de quelle génération de GT3 il y a autant de distinctions ?
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Re: Porsche 718 Boxster et Cayman

Message par gregus »

j'imagine 991, c'est la seule en pdk :mygod:

les mecs disaient pour le gt4rs si pas de pdk-s ni de multi link arrière la voiture n'apporterait rien :gurk:
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Re: Porsche 718 Boxster et Cayman

Message par RS4ever »

gregus a écrit :j'imagine 991, c'est la seule en pdk :mygod:
Cela pourrait être 991.1, 991.2, ou 992, d’où ma question.
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Re: Porsche 718 Boxster et Cayman

Message par Casimir »

Apparition sur la 991.1 GT3 d'une boite PDK avec "passage naturel" (+ vers le bas). Tous les modèles équipés de PDK avant avaient un sens de passage contraire

Vu le descriptif que tu as posté, la conclusion c'est PDK-S à partir de la 991.1.
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Re: Porsche 718 Boxster et Cayman

Message par gregus »

RS4ever a écrit :
gregus a écrit :j'imagine 991, c'est la seule en pdk :mygod:
Cela pourrait être 991.1, 991.2, ou 992, d’où ma question.
Oui pour moi l’ensemble des 991 gt3.
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Re: Porsche 718 Boxster et Cayman

Message par RS4ever »

Cela a-t'il déjà été évoqué ici le projet de 718 GT4 Touring ?
J'ai retrouvé cette rumeur en trainant sur des forums étrangers.
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Re: Porsche 718 Boxster et Cayman

Message par Jona »

RS4ever a écrit :Cela a-t'il déjà été évoqué ici le projet de 718 GT4 Touring ?
J'ai retrouvé cette rumeur en trainant sur des forums étrangers.
C’est très proche d’une Gts non ?
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Re: Porsche 718 Boxster et Cayman

Message par gregus »

pour ça j'y crois moyen

certains parlent éventuellement d'une sport classic
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Re: Porsche 718 Boxster et Cayman

Message par RS4ever »

Jona a écrit : C’est très proche d’une Gts non ?
Non, vrai GT4 mais wingless.
A moins que ce ne soit les photos d'un mulet autre qui circulent.
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Re: Porsche 718 Boxster et Cayman

Message par gregus »

j'ai acheté SA, le bon ce coup-ci.

Ca fait mal, même très très mal :mygod: :gurk:
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Re: Porsche 718 Boxster et Cayman

Message par Jona »

gregus a écrit :j'ai acheté SA, le bon ce coup-ci.

Ca fait mal, même très très mal :mygod: :gurk:
Faut dire que 5,90€ en ces temps difficiles c'est un budget :areuh:
gregus
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Re: Porsche 718 Boxster et Cayman

Message par gregus »

:areuh: :areuh:
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Re: Porsche 718 Boxster et Cayman

Message par blacksrookie »

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Re: Porsche 718 Boxster et Cayman

Message par gregus »

ALERTE le 718 GT4 passe plus fort en virage que la 600LT et la Dallara, mais n'est pas fun à conduire

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Re: Porsche 718 Boxster et Cayman

Message par gregus »

C'est la plus belle config possible hors PTS, mais les pccb sont obligatoires avec l'intérieur contrasté jaune

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Re: Porsche 718 Boxster et Cayman

Message par Zing »

j'adore ce gris :love:
Parfois on regarde les choses, telles qu'elles sont, en se demandant pourquoi.
Parfois on les regarde, telles qu'elles pourraient être, en se disant pourquoi pas.
Casimir
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Re: Porsche 718 Boxster et Cayman

Message par Casimir »

Je préfère la config bleu :love: :love: Et et les PCCB pour les autres, c'est le top. :D
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gregus
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Re: Porsche 718 Boxster et Cayman

Message par gregus »

la config qui passe sur gt4, car jantes dorées, donc tu peux rester en acier et étriers noirs

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Ca me fait toujours rire de voir des disques perforés sur les Porsche d'origine. Vous tous qui les décriez tant ne faites jamais de remarque à ce sujet, bizarre :voyons: :twisted:
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Re: Porsche 718 Boxster et Cayman

Message par speedturbo33 »

Zing a écrit :j'adore ce gris :love:
Moi aussi! :love:
on pense à vous
syl20sub81
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Re: Porsche 718 Boxster et Cayman

Message par syl20sub81 »

Disques percés porsche......c est un tout . Étriers , disques et plaquettes, et ventilation
Les disques sont bi matière aussi, ça compte.
A 200++ a nogaro, en montant sur les freins et que ça s arrête vite et bien , sans fading après, est ce que ça ne suffit pas ? :-><:


Si, si, ça suffit certainement et puis, lorsque tu n'as pas de compresseur, ça occupe bien tes soirées à jouer avec un coton-tige :areuh:
Casimir
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Re: Porsche 718 Boxster et Cayman

Message par Casimir »

Petit duel entre Cayman 718, GR Supra 3.0 et une A110 S. Chassis assez fantastique qui compense les kilos en trop... :jap:

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syl20sub81
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Re: Porsche 718 Boxster et Cayman

Message par syl20sub81 »

syl20sub81 a écrit :.........

Si, si, ça suffit certainement et puis, lorsque tu n'as pas de compresseur, ça occupe bien tes soirées à jouer avec un coton-tige :areuh:
Pas un coton tige. Maïs compresseur ou karcher une fois les disques froids, oui, bien sûr
J ai souvenir l avoir fait avec une perceuse équipée d une forêt métal sur le speedster.....mais ça, c était avant :::: :OO:
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